RSS
Handphoneku Home Theaterku! Selamat datang buat Agan dan Aganwati yang senang nonton film lewat Handphone sambil tidur-tiduran menunggu kantuk. Silahkan Mencicipi 'menu' Chimera Space yang seadanya.

Download Film Seniman Bujang Lapok. 3gp + Sub Indo (1961) [HDTV]


Ratings IMDb : 6.0/10
Genre :  Comedy
Star : P. Ramlee, Aziz Sattar and S. Shamsuddin
Sinopsis :

TIGA Bujang Lapok (Ramlee, Sudin dan Aziz) menganggur dan ketika sedang minum di sebuah gerai datang lori promosi filem "Panji Semerang" (dengan iringan muzik filem "Bridge On The River Kwai") berhampiran gerai tempat mereka minum.

Kerana lori tersebut berhenti kerana tayar meletup dan pancit Sudin mengambil kesempatan bertanya dengan mereka yang bertugas di mana boleh mereka memohon untuk menjadi orang wayang atau pelakon filem. Sudin diberitahu pergi ke Jalan Ampas.

Dengan tidak berlengah lagi mereka menaiki beca pergi ke Jalan Ampas. Mereka bertiga hampir putus asa kerana telatah-telatah yang ditunjukkan oleh beberapa orang petugas di situ dan juga sikap mereka. Bagaimanapun setelah ditegur oleh Jaga katanya: "Ooi…panggil orang macam tak ada nama". Barulah mereka bersemangat kembali dan Jaga tersebut mencadangkan mereka pergi menemui Manager Kemat Hassan.

Permohonan Ramlee, Sudin dan Aziz untuk menjadi bintang filem telah dicemuh oleh Ali Fiji yang kebetulan berada di situ. Katanya: "Ini macam punya muka mahu jadi "film star", ka…". Tetapi cemuhan tersebut telah dibalas oleh Jaga. Bidasnya: "Lu pun satu la…, baru orang minta kerja lu macam-macam cakap. Apa macam lu punya bangsa mahu maju".

Manager Kemat Hassan mengarahkan Pengarah Ahmad Nisfu jalankan "screen test" terhadap mereka bertiga yang pada ketika itu sedang mengarahkan satu adegan lakonan S. Kadarisman dan Hashimah Yon. Dan disebabkan tidak tahu peraturan penggambaran filem keadaan semasa penggambaran menjadi kecoh apabila Sudin bertindak memarahkan S. Kadarisman kerana mahu memancung Hashiman Yon kerana makanan yang mahu di makannya tidak ditaruh belacan.
 


Passwords Mediafire : chimeraspace.blogspot.com (if needed)

Related Post:

4 komentar:

Anonim mengatakan... Balas Komen

naah, akhirnya. .
izin rampaazz gan,
mkasih udh upload request ane.
:-bd
*salam bujang lapok
:D

Nara Bona mengatakan... Balas Komen

sadis.. durasinya 4 jam =))

Anonim mengatakan... Balas Komen

min men in black 3 yang part 2 gak bisa diputer? di puter di hp gagal kalau di puter di komputer pake gom player kudu masukin codec? gimana ni??

Nara Bona mengatakan... Balas Komen

saya kurang jelas itu gan.. sebenarnya itu satu paket cuman displit jadi 2 part. normalnya seh kalo part 1 bisa diputar maka part 2 juga bisa. saya coba di hp saya bisa diputar, tapi mungkin karena beda type ya

:) :( ;) :D ;;-) :-/ :x :P :-* =(( :-O X( :7 B-) :-S #:-S 7:) :(( :)) :| /:) =)) O:-) :-B =; :-c :)] ~X( :-h :-t 8-7 I-) 8-| L-) :-a :-$ [-( :O) 8-} 2:-P (:| =P~ :-? #-o =D7 :-SS @-) :^o :-w 7:P 2):) X_X :!! \m/ :-q :-bd ^#(^ :ar!

Posting Komentar

Comments

 
Copyright 2012 Chimera SpaceBloggerized by Miss Dothy
}